Wednesday 24 August 2011

Berapa Lama Masa Yang Ideal Untuk Hubungan Seks


Ini topik yang agak best. Tak ramai yang tahu sebenarnya berapa lama masa yang diperlukan untuk mengadakan hubungan seks. Ada yang kata 3 minit, ada pula yang tunjuk lagak kata 3 jam pon dia boleh tahan.

Menurut kajian beberapa penyelidik terapi seks, mereka berpendapat bahawa 3 hingga 13 minit adalah waktu yang paling optimum untuk mengadakan hubungan seks yang baik. Kajian lain pula mendapati 7 minit adalah tempoh yang bagus, namun, antara 3 hingga 5 minit sudah mencukupi (tidak termasuk foreplay ye..). Maksudnya kalau boleh cecah 7 minit lagi bagus. Bagi KB, semakin lama, semakin bagus. Sebabnya selain memberi keenakkan dan kepuasan, hubungan seks itu mampu menyalurkan rasa sayang.

Apa pun tempoh hubungan seks itu, yang paling penting adalah kita sentiasa terbuka dan tidak mementingkan diri sendiri. Pastikan kedua-dua mendapat kepuasan dan tidak terbeban. INGAT: Kualiti adalah lebih penting dari kuantiti! "Terlalu lama' atau "terlalu cepat" perlulah dibincangkan dengan pasangan, barulah ade kesepakatan.

Janganlah menjalani kehidupan yang kecewa dan kebencian kerana isu-isu sebegini. Bukakan hati, berbincanglah.

No comments:

Post a Comment