Thursday 25 August 2011

Best Ke Kondom?

Kondom sangat popular dan dikenali di seluruh dunia. Ia menjadi rakan karib kepada lelaki mahupun perempuan. Fakta mengatakan bahawa kondom berupaya untuk mencegah jangkitan penyakit dan juga kehamilan, bagus kan?

Tetapi, sedap ke pakai kondom?

Kondom adalah lapisan getah yang disarung ke atas batang lelaki sebelum mengadakan seks. Sedap atau tidak jawapannya mudah: TIDAK! Bila pakai kondom, lelaki dan perempuan tidak dapat merasa geselan kulit sebenar. Semasa melakukan seks, cecair pelincir memainkan peranan penting. Adapun kondom telah siap tersedia dengan pelincirnya sendiri, seks kini bergantung kepada cecair perempuan kerana cecair lelaki akan terkumpul di dalam kondom tersebut. Jangan risau, gunakan cecair tambahan sekiranya perlu, air liur pon boleh.

Bagi pasangan yang belum berkahwin, gunakanlah kondom. Memang kurang nikmat, tapi dapat menyelamatkan diri dari pelbagai musibah di dunia. Dengan penggunaan kondom juga, anda tak perlu lagi pancut diluar, boleh sangat kalau nak pancut dalam lepas ni, dalam kondom. Kondom mampu buat seks bertahan lebih lama kerana kurang geselan, amat bagus untuk mereka yang jenis pancut awal. Bagi pasangan yang dah lama mengadakan seks, penggunaan kondom sekali-sekala akan lebih memeriahkan aksi ranjang anda. Ada sesetengah perempuan mengatakan kondom memberi suatu kenikmatan baru. Walaubagaimanapun, mereka tetap akan lebih menyukai seks tanpa kondom.

Persoalan: Perlu ke kondom?
Jawapan: Perlu, terpulang kepada situasi. Gunakan kondom untuk elak padah!

Tapi ingat, seks tanpa kondom jauh lebih sedap!

Kondom boleh didapati dikebanyakkan pasaraya, kedai runcit, 7 Eleven ataupun KK Mart.

No comments:

Post a Comment